Browsing this Thread:
1 Anonymous Users
Duiven rieken, snuiven hun weg terug. |
||
|---|---|---|
|
Captain
![]()
![]() |
Wetenschappers die zich bezig houden met reukzin hebben enkele opmerkelijke ontdekkingen gedaan; dat de 2 neusgaten een stereooskopisch overzicht geven waardoor het brein kan bepalen vanwaar de geur komt en dat daardoor duiven altijd terug naar huis vliegen. Die beestjes lijken in staat om geuren komende van alle windrichtingen in kaart te brengen en die te onthouden zodat ze éénmaal daarheen getransporteerd al snel de tegenovergestelde richting kiezen en alzo terug vliegen naar hun huis.
(Bron; Discovery Sience)
Posted on: 1/24 7:09
|
|
Transfer
|
||
Re: Dagboek van een v643334 |
||
|---|---|---|
|
Admiral
![]()
59
![]() |
cool kon ik dat ook maar haha dan kon ik altijd de weg naar huis vinden =D
Posted on: 1/30 17:20
|
|
Transfer
|
||
De merkwaardige GYROSCOOP |
||
|---|---|---|
|
Captain
![]()
![]() |
Je weet wel, die tollende schijf omgeven in deze metalen constructie 1 die als het ware nooit het evenwicht verliest..Wel, een afgeleidde daarvan kan je met een simpel fietswiel maken met aan weerskanten van de as twee langwerpige handvaten 2. Verbaasd zul je staan (of zitten) wanneer je de kracht voelt dewelke dat spinnend wiel op je armen uitoefend ; zit je op een stoel met wieltjes draai je gemakkelijk om je as.
Grote, zware gyroscopen kunnen inderdaad zulke grote krachten opwekken dat ze daarvoor in het verleden gebruikt werden om grote schepen op woelige zee te stabiliseren en meer recent, het Internationaal Ruimtestation te manoevreren. Dus, om de zonnepanelen van het ruimestation steeds in optimale positie tegenover de zon te bewegen geen stuwraketten maar de gyroscoop. Ps: Dan dacht ik zo, daarboven in de ruimte is er geen luchtweerstand zodat dat wiel wel erg lang kan tollen zodat ik er maar af en toe een duw moet aan geven om het draaiende te houden en dan een systeem kan zoeken om de krachten van die gyroscoop te benutten om er energie uit te halen..
Posted on: 4/9 8:04
|
|
Transfer
|
||
Re: Dagboek van een v643334 |
||
|---|---|---|
|
Admiral
![]()
59
![]() |
er zitten ook ''gyro''s op mijn helis maar dan digitaal werkt perfect maar dat je een fiets wil daarvoor kon gebruiken! dat heb ik nog nooit eerder gezien ga ik eens proberen heb hier zat oude fietsen (begint een beetje op een sloperij te lijken haha)
Posted on: 4/13 17:33
|
|
Transfer
|
||
You can view topic.
You cannot start a new topic.
You cannot reply to posts.
You cannot edit your posts.
You cannot delete your posts.
You cannot add new polls.